Rabu, 16 Jun 2010

sunyinya hari ini...

hari ini...
berjalan sendiri menuju ke arah kanan dan kiri..
memandang jejak nun jauh yang telah ditinggalkan..
aku berfikir...
dengan kenyamanan udara ...
mengapa aku berasa sunyi...
di hari ini




apakah maksud disebalik kesunyian ini...
adakah kerana aku sendiri yang ingin mengasingkan diri...
adakah kerana aku sibuk kerana diri sendiri..


di atas bumi..
ku melabuhkan diri...
mencari...
kenapah sebenarnya aku berasa sunyi..

rupa-rupanya...

aku adalah dikalangan orang yang rugi..
tidak merasai akan kehadirannya..
aku mengabaikannya..
Dia bisa membuatku bahagia..

tapi...
aku lupa...
aku leka kerana seringkali melihat apa yang ada di hadapan mata..
ruginya aku...

sebenarnya...
jika aku menghayati..
aku tidak akan berasa sepi sebegini..
kerana sebenarnya tanpa ku sedari Dia sentiasa menemani..
namun..aku sengaja melelapkan mata..
sehingga tak mampu melihat akan kehadiranNya..

maafkan aku..
kerana kehadiranMu.....
keperihatinanMu..
kasih sayangMu..
ku lupakan ..

hingga aku tidak menyedari..
akan kehadiranMu..
dikala aku tertawa..
atau berduka..

sunyinya hari ini...
kerana...
ku sendiri yang tidak menghargai keberadaanMu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan