Isnin, 26 Julai 2010

kembalinya sya'aban

alhamdulillah kini sya'aban kembali semula dan tanpa disedari sudah berada dipertengahan.. antara sya'aban dengan sya'aban telah ku lalui selama belajar di sini pasti membawa satu pengalaman baru berbeza dengan sya'aban yang lalu..namun pada sya'aban kali ini... sayu rasa hati nie... dengan memikirkan hal2 yang yang telah berlaku di dalam hidup ini...tak pernah digambarkan apa yang bakal dilalui..


namun syukur ku panjatkan kepada Allah s.w.t kerana aku lahir dalam islam...mempunyai agama..bila ditimpa musibah.. ada tempat ku berserah..mengadu segala kedukaan...


kembalinya sya'aban harus disyukuri kerana masih diberi kesempatan olehNya untuk terus berada di bumi tuhan...menghirup udara yang segar serta meneruskan perjuangan sebagai seorang anak dan pelajar...alhamdulillah..


kembalinya sya'aban ini mengajak untuk aku merenung kembali persitiwa yang berlalu sebelum ini... pelbagai kenangan yang dilalui manis dan pahit telah sebati menjadi suatu peristiwa yang tersimpan di dalam memori ingatan ini..


kembalinya sya'aban membuat aku berasa malu hingga ke saat ini... aku sering alpa dan lupa dengan apa yang diamanahkan padaku oleh Tuhanku... ku sering berkata kepada diri... "tunggulah dulu.." namun aku terlupa masa semakin jauh meninggalkan ku... tapi aku?? masih disini walaupun situasi sudah berubah dengan sendirinya...


di pertengahan sya'aban ini... ku mohon agar Dia mengampunkan segala salah silap yang telah dilakukan...terus membimbing ke jalan yang benar...dan semoga Dia melimpahkan keredhaannya kepadaku....kepada kita semua...

3 ulasan:

  1. selamat menuju ke bulan ramdhan pula...

    BalasPadam
  2. Bismillah...
    Semoga Allah merahmati tuan punya blog ini,dan mendapat keberkatan,perlindungan di dunia dan akhirat...

    BalasPadam
  3. insyaAllah moga Allah memberkati kita semua..

    BalasPadam