Rabu, 21 Julai 2010

sayunya di subuh ini..merasai kehadiranMu..



dengan kekuatan yang diberikan...kudrat mengatasi segala nafsu kemanusiaan... mebawa diri dan minda ini kembali mencari tuhan.. di kala subuh yang tenang...ditemani kedinginan embun subuh.. membuatkan aku yang lemah lagi hina ini berfikir akan apakah yang telah ku lakukan untuk mengucapkan tanda syukur kepada tuhanku...




ibarat benih yang baru tumbuh...di baja, disirami dengan air...diberi bekalan dengan sinaran cahaya matahari agar dapat terus subur dan tubuh seperti tumbuhan-tumbuhan yang lain... semua nikmat ini diberi dengan percuma.. sepatutnya jika aku sedar, pasti aku akan berterima kasih dan bersyukur dengan apa yang telah aku perolehi...namun... kenapa aku tidak bersyukur??

ini kerana aku bongkak... aku merasakan manusia sangat mulia...mulia dari segala2nya sedangkan "DIA" lah yang jauh lebih mulia...




namun di subuh ini...hatiku diketuk ibarat air yang digin dicurah kewajah agarku menjadi segar semula... sayunya di subuh ini ya Allah...

Engkau sering bersamaku...namun aku leka...lupa dan membiarkanMu...sedangkan hadirMu adalah untuk menemaniku...melindungiku... kejamnya aku jahilnya aku...sombongnya aku...







ku bermunajat padaMu ya Allah...ku berazam untuk tidak lagi melupakanMu ya Allah... ya Allah ikatkanlah hatiku... pimpinlah aku ya Allah untuk terus duduk dijalanMu...sentiasa dekat denganMu...aku takut ya Allah...takut Jiwaku akan mati tanpa perlindunganMu...

ya Rabbal alamin.... nikmat ini sepatutnya ku syukuri dan ku nikmati...namun aku bongkak...lupa pada siapa yang telah berjasa kepadaku... semoga sayu disubuh ini membawa hatiku agar terus MencariMu dan semoga akan terus berada disampingMu..

sayu disubuh ini menjadi saksi...dan semoga ia akan datang lagi menjadi saksi...menjadi pengejut dikala aku terlena dikala aku terleka... moga hadirnya mengajak ku agar terus mengingatiMu...

kerana aku perlu untuk selalu bermuhasabah....muhasabah cintaku padaMu ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan